Lucrările pe Autostrada Transilvania: Progres și detalii esențiale
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a oferit recent o actualizare privind stadiul lucrărilor pe două dintre viaductele de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești a Autostrăzii Transilvania (A3). Într-o postare pe Facebook, acesta a anunțat că progresul fizic al șantierului a depășit pragul de 35%, marcând un pas important în realizarea acestui proiect de infrastructură vital.
Imaginile prezentate de Cristian Pistol surprind activitatea intensă de pe șantier, unde asocierea de constructori români și turci (Ozaltin-Ilgaz-Visio Construct) mobilizează 330 de muncitori și 145 de utilaje. Lucrările includ structuri, terasamente, ziduri de sprijin, taluzuri și relocarea utilităților. Pe cele două viaducte, cu lungimi de 2000 m și 1215 m, au fost deja construite 100 de grinzi, iar alte 468 urmează să fie realizate în fabrica proprie a antreprenorului.
Valoarea totală a contractului pentru această subsecțiune se ridică la 995 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Termenul de finalizare este stabilit pentru anul viitor, ceea ce va permite circulația pe autostrada A3 între Zimbor și Târgu Mureș, pe o distanță de 133 km.
Progresul pe Autostrada A7: București – Adjud
Într-o altă actualizare, Cristian Pistol a menționat că, dacă ritmul actual de lucru se menține, se va putea circula pe autostradă de la București la Adjud, utilizând tronsoanele A3 și A7, până la sfârșitul acestui an. Pe tronsonul Domnești Târg – Adjud, cu o lungime de aproximativ 17 km, stadiul lucrărilor a depășit 90%, iar pe lotul 2 Domnești – Răcăciuni, progresul fizic a ajuns la 85%.
Contractul pentru lotul Domnești – Răcăciuni, care măsoară 38,78 km, are o valoare de 2,48 miliarde de lei, fără TVA, și este, de asemenea, finanțat prin PNRR. Aceste progrese semnificative subliniază angajamentul autorităților de a finaliza proiectele de infrastructură esențiale pentru România.
Impactul viitor al proiectelor de infrastructură
Finalizarea acestor tronsoane de autostradă va aduce beneficii majore pentru mobilitatea și conectivitatea regională, reducând semnificativ timpul de călătorie și sporind siguranța rutieră. De asemenea, aceste proiecte contribuie la dezvoltarea economică prin crearea de locuri de muncă și stimularea investițiilor în zonele adiacente.
Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă termenele ambițioase vor fi respectate, având în vedere complexitatea lucrărilor și provocările logistice. Progresul raportat până acum oferă însă motive de optimism pentru viitorul infrastructurii rutiere din România.